"viata nu este despre cum supravietuiesti in furtuna, ci despre cum dansezi in ploaie."
Eu urasc sistemul bancar. Nici el nu ma prea place, stiu.

Acum 2 luni si ceva, cineva, sa ii zicem Razvan, a schimbat, pentru ca l-am rugat eu, pentru ca m-a rugat cineva la o banca, sa ii zicem RCB niste bani, din valuta in lei. Nu erau nici euro, nici dolari, nici yeni. Erau...leva. Si a luat banii, mi i-a dat, eu i-am dat mai departe si viata a continuat sa curga linistit. Ce nu stiam, jur,altfel mergeam la BNR, bancnotele nu mai erau circulabile. Astazi Razvan, acelasi Razvan care a schimbat banii pentru mine imi spune ca l-au sunat de la RCB sa ii spuna sa vina sa aduca banii inapoi ca doamna care i-a schimbat banii nu s-a uitat pe catalog si ea vrea banii inapoi. Vai, tupeul si nesimtirea si tupeul si nesimtirea. Ca daca nu, o sa trebuiasca sa plateasca ea si ea e asa, mai in varsta si nu prea are de unde sa scoata bani. Ma minunez, mai mai sa imi fac cruce, si zic ca e o gluma.

Pun mana pe telefon, sun la numarul pe care mi-l da Razvan, raspune un glas suav de barbatel "Agentia RCB Drumul Taberei, cu cine va pot face legatura?"I-as fi zis ce legatura sa imi faca, dar mama m-a crescut crescut ca pe o domnisoara. Inchid si sun la call center. Imi raspunde o voce gingasa si cristalina, care imi garanteaza ca la ei la ghisee nicodata, dar niciodata nu se va intampla asa ceva. Ok, dar tocmai s-a intamplat si nu e normal ca dupa doua luni sa fiu sunata si sa mi sa ceara banii inapoi. Am facut un schimb valutar! Daca atunci bancnotele nu erau de schimbat trebuia sa ni se spuna. Nu am luat niciun credit ca sa dau ceva, orice, inapoi. Pentru ca daca faceam un credit si nu plateam doua luni eram sunati eu, mama, nepotul meu care are 7 ani, Marieta care se face ca face curat in casa,si invatatoarea mea din clasa a treia si primeam scrisori de amenintare cu executarea silita, si intr-un tarziu, probabil de amenintare cu moartea in cazul in care refuzam in continuare sa platesc.

Anyway, vocea ma intreaba daca am cheltuit banii, fac o pauza lunga, pentru ca sincer, m-a pufnit rasul si ii zic da.. conteaza? Da, conteaza pentru ca daca nu ii mai am trebuie sa ma duc la banca sa spun "nu ii mai am" si e ok. Ce sa fie ok? Sa ma duc eu la banca sa semnez ca angajata lor e chioara? De ce intereseaza pe cineva ce fac eu cu banii, ai mei sau ai altora? Si daca mint si nu i-am cheltuit ce te faci? Si daca nu vin sa dau declaratie ce o sa se intample? O sa imi bata cineva la usa sa ma caute de chitante? O sa-mi caute sub saltea? O sa mi se puna sechestru pe conturi? Abia astept sa vad.

2 comentarii:

Unknown spunea...

"Sa ii spunem Razvan"..E iubitul tau domnisoaraaaa !!

linacatalina spunea...

Da domnule, e iubitul meu. Numai ca n-am vrut sa ii deconspir identitatea.